My Nuffnang

When 2 Become 1

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 22, 2010

OUR WEDDING STORY BOOK


Walaupun 8 bulan sudah bergelar suami isteri, kami masih enjoy dan still excited dgn gambar kahwin kami.. Package yg kami ambil dr kawan aku nie bole dikatakan reganya "OK" dan memadai lah - special discounted to us tp harganya still beriban hokey!

Kenapa aku kata OK dan memadai sbb, the package covered for 5 events yg berlangsung during our wedding hr tu ; Prewedding, nikah, berinai, bersanding + outdoor, bertandang + outdoor. Dengan harga yg ditawarkan, hokey sgtlah kot dan kami setuju menjadikan dia sebagai op's kami..

Ramai b2b, mantan b2b, yg cari official photographer thru internet, kenalan etc.. Ada kebaikan dan keburukannya jugak.. Ditipu..!!
Contoh terdekat; my cousin - seek from internet; majlis berlangsung June2009 sampai sekarang album tak dapat lg.. Full Payment dah bagi.. Apa kejadah dah setahun lebih tak dapat lg gambar kahwin kan?? Nama "pengantin" tu pun dah basi; tetiba gambar br dapat???? Lg satu contoh; from my blogger's fren, kesian sgt.. dia kahwin dulu dr kami tp sampai sekarang tak dapat album kahwin.. dah beranak dah pun kawan aku nie!

Aku tak faham dgn photographer2 nie.. aku percaya ini adalah salah satu sumber rezeki utama dia org yg nak dibagi kepada anak bini sendiri kalau tak pun utk menyara diri sendiri.. Bila full payment dah dapat, buat lah kerja tu sebaik2 nya.. Itu kira amanah dr pengeluar duit.. kalau tak amanah, mcm mana nak maintain business?? bila reputasi tak bagus, mcm mana nak maju? macm mana nak cr makan?? Charges yg dikenakan pulak, bukannnya sengget dua hengget, beribu beb!

Further, wedding nie kenangan seumur hidup! Bila customer assigned & hired u all sebagai Op's maknanya dia org percaya kan korang ~ jd tolong lah bertanggungjawab.. u all nie di bayar!! Tak faham betul aku dgn org yg sebegini..!

Tetiba aku emo kan?? Aku pulak yg rasa sakit hati dgn op2 yg tak bertanggungjawab nie..!

Kesimpulannya, for those b2b or sesiapa jer yg nak hire photographer, kalau bole check background / reputasi op2 nie and make sure ader black & white.. senang nak ambil tindakan..! Untuk op2 yg tak bertanggung jawab - SENDIRI MAU INGAT..!!

p/s: Ayu, itulah story book kami..
ada 4 sets sebenarnya.. 2 warna hitam & 2 warna putih..
Datang lah rumah, kalau nak tgk k.. Take care!


No comments:

Post a Comment

Pages

Mari Klik Klik Kengkawan..

KURUS! KURUS! KURUS!