My Nuffnang

When 2 Become 1

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 8, 2010

MINI HJ AHMAD & RUBIAH FAMILY DAY!!


Mcm havoc jer title tu kan??
Hahaha..
Tp itulah hakikatnya.. mini family day yg dianjurkan oleh sepupu sepapat dan makcik, pakcik aku!! We came from big family members..(belah my abah).. Abah aku anak yg sulung dan mempunyai 9 adik beradik... Can u guys imagine berapa ramai manusia yg berkumpul kat umah atuk during hari raya or for any family occasion????
Average sorang(adik beradik abah aku)ader 5 org anak.. 5 orang anak tu dah berkahwin.. and now my atuk (Hj Ahmad) dan berumur 110 tahun dan Al-Hamdulillah masih sihat dan tidak nyanyuk! I still have nenek yg umurnya hampir 90tahun dan both of them sudah mempunyai cicit!!!! and i have 42 cousins!!! (belum campur spouse).. Ramaikan?? So, 1 atuk & 1 nenek jer bole buat lebih kurang 4 team bola sepak!!

Mini family day kami adakan semalam 07th Dec 2010 di Pantai Morib.. Ok, lah kan.. most of my family berasal dr Klang.. the nearest pantai is Morib.. Cuti 1 hari jer, so perjalanan tu tak der lah jauh sgt..

Pagi tu, seawal 5 pg aku dah bangun.. masak! Potluck.. Memilih food yg senang dimasak - Pasta Carbonara.. dalam pukul 0630 pg semuanya siap termasuk packing barang aku dan suami.. Aku dan suami keluar dr umah lebih kurang pukul 0730pg.. tunggu my mak usu and cousin - Boboy di Jalan Ampang.. Bertolak lebih kurang kul 0815pg(sbb tunggu Boboy melepas bomb! hahaha)dan sampai di Morib lebih kurang kul 0940 pg..

Sampai, terus breakfast nasi lemak yg dibawa oleh Family Angah.. Nyum nyum sedap, hubby bertambah.. yg mana yg nak mandi semua dah turun ke laut (walau pun air di Morib itu seperti nescaffe susu..)Aku?? oh tidak.. aku tak minat mandi laut..
So, kami enjoy dgn berborak dan bertukar cerita.. (Seronok wei!!)

Lepas zuhur, telematch bermula.. ! nak tak nak aku turun jugak.. 1st game, isi air dlm cawan.. tergelak2 berlari walaupun ada yg main tipu!Hahaha (adik aku la tu)2nd game, lari kepit belon: yg nie nak terbelahak aku gelak..! Mcm2 ragam! 3rd game, ikat kaki bersama belon with spouse.. belon sapa pecah disqualified! (pun aku kena majal dgn adik aku..) 4th game lari kaki ikat bersama spouse.. last game kami main galah panjang..!! berapa puluh tahun dah aku tak main game nie.. hahaha.. but we really enjoy yesterday!!

ok, aku gemok..!! babye!

about 5pm, kami bergerak pulang dgn seronok dan muka ku SUNBURN.. huhuhu.. my husband said my nose merah mcm clown! its burn..! and perit tau..

p/s: Nadia, cepat sikit anto gambar..

No comments:

Post a Comment

Pages

Mari Klik Klik Kengkawan..

KURUS! KURUS! KURUS!