My Nuffnang

When 2 Become 1

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 13, 2010

HAPPY BIRTHDAY HUSBAND!!


As Salam..
Remember last entry i've mentioned to "preparing something"??
This is all about my hubby's suprised birthday party!
Niat nie dah lama diniatkan dlm hati since hubby bg tau yg dia sgt bz on that day!
Aku tau kalau aku reserved dinner kat mana2 mesti lambat dan buat aku masam mencuka..!

Since ms pg Morib hr tu, my family said that they want to make surprised to hubby, aku bertambahlah excited.. semua dah deal! But on my hubby's side ramai yg tak da.. Even my MIL ke Johor pd hr itu.. I just proceed without them.. My SIL said, we will do another celebration when we go bercuti to Cameron Highland this weekend.. Ok lah..

Hr Sabtu, aku bersendirian mbeli barang2 utk di masak.. Dgn niat tak nak susahkan sapa2.. Biarlah dia org dtg utk makan dan meraikan my husband jer.. I've informed them the makan2 will start after Isyak mlm tu.. The day b4, i dah tempah kek di Secret Recipe so on the day it self tak der la kelam kabut, sbb aku tau aku akn msk seorang diri! Yakin dgn tak yakin je lah msk big portion.. kalau tak cuba tak tau.. Aku tawakal!

Start to cook about 1400hrs.. Menu of the day is Nasi Ayam + Cabonara.. By 1730hrs my aunty dah sampai.. follow by my mom.. dia org cuma tolong aku to goreng ayam and goreng mihun.. aku sempat keluar ambik kek di JJ and sent to cousin's house.. The rest tolong aku to take out all the perabot letak kat luar.. Al Maklumlah umah bukan besar pun.. Itu pun aku tgk dah santak..

For info, hubby mmmg tak tau langsung yg dia org semua dah bertamadun kat umah kami.. I just inform hubby yg aku dah book dinner, by hook or by crook he have to make it wpun lambat..! Sangat kan???

Husband sampai umah dlm kul 2045hrs.. Mmg dia terkejut giler lakan.. Tgk ramai manusia kat umah kami.. Tergelak2 dia masuk and said "NIE MMG BETUL2 SURPRISED!" ijust smile and ask him to mandi and bersiap.. Tunggu my SIL sampai then br start potong cake..


Another surprised to my adik.. Bday dia on 13th Dec.. His GF pun dah deal with me, yg dia akan buat surprised.. Mati2 my brother igt GF dia tak datg sedangkan kita org dah sorok GF dia dalam bilik since pukul 1930hrs..! After nyanyi for my hubby, 2nd bday song to my brother and GF dia keluar bersama another cake!..

Aku sgt appreciate to all yg sama2 meraikan bday my husband.. wpun tak cukup korum..
dan yg paling penting, my husband happy! Aku juga berjaya memasak for big portion! hehehe..



To my in laws side, i will arrange another makan2 for u all nanti k!
To my family; thank u so much luangkan masa wpun jauh.. (jauh sgt ker??)
Tak lupa to Kak Ina & Kak Manja and Abg Nani for ur time!

For my hubby;
Happy Birthday! Semoga Panjang umur dan dimurahkan rezeki..
Saya sayang awak sangat2!!


P/S: Gambar banyak goyang! jawes la camera man nie..huhuhu

No comments:

Post a Comment

Pages

Mari Klik Klik Kengkawan..

KURUS! KURUS! KURUS!