My Nuffnang

When 2 Become 1

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 30, 2010

Our Sweet Sweetest Honeymoon..



Ok.. Sorry guys.. entry Honeymoon nie lambat di postkan seperti yg dijanjikan..
Bz.. Even cerita wedding pun aku tak post lg.. satu2 k.. akn di postkan jua.. janji!

We decided to go Kota Kinabalu for our 1st honeymoon.. chehh!! 1st?? ader lg ker?? Insyaallah.. kalau ader rezeki terlebih2.. kami ingin berhoneymoon lagi..
Disebabkan cuti yg amat limited (aku lah tu), kami telah memilih 06-09 May 2010..
Untung badan, sbb aku berkhidmat di salah sebuah agency pelancongan yg top kat KUL nie, my boss herself yg buat advance arrangement utk trip honeymoon kami dan memastikan trip kami going smooth gitu.. Tq boss..!!

Aku sendiri memilih utk stay at Nexus Karambunai Resort for 02 nights and another 01 night kami stay di Le Meredian BKI.. Nexus, for me is the best resort in BKI selain Shangri-La Rasa Ria.. Cuma locationnya jauh dr segala kemudahan.. nak berhoneymoon kan?? so biarlah tak bole keluar ke mana pun.. hahahah..Malam terakhir di BKI, aku pilih utk bermalam di Le Meridien.. So kami ader masa utk berjalan di bandar utk shopping la bagai...

Ok lets start the story..
06May - Kami ambik morning flight to BKI.. 0600hrs, kami mtk tlg Chik (hubby's brother) to hantar kita org ke Airport.. Sebelum tu, mmg aku dah informed kawan aku,-Juju & husband yg kami akan kesana.. (Juju kawan baik aku masa aku kecik dulu.. Gila2, bengong, senget semua lah.. kami sama2 sampai lah ke UiTM.. beza nya dia ambik Law and aku terjebak dgn Tourism Mgt.. Sesenget2 Si Juju nie, skrg dia dah jadi Timbalan Pendakwa Raya kat Kota Kinabalu.. Husband dia pun kawan aku gak.. Dia org nie bercinta dr Form 2, Alhamdulillah ke jinjang pelamin.. & anak dah dua punn..)Sampai jer kat BKI Apt, husband Juju -Nazman dah tepon.. disebabkan si Nazman nie pulak kerja dgn Imigration, kita org kuar tak payah nak isi borang ke cop2 lah bagai.. mmg kuar jer.. tunggu kita org nya luagages then kuar kat arrival hall... Nazman ajak lunch, tp my boss dah arrange driver to pick us up to Nexus.. Kami janji dgn Nazman utk keluar dinner dgn dia org mlm tu...

Perjalanan ke Kinarut, lebih kurang 40 min drpd airport.. sempat mtk driver lalu drive thru McD utk lapik perut.. Sampai di Nexus, kami di sambut oleh Reservation Manager & Duty Manager Resort.. Wow!! bilik kami di UPGRADE to Ocean Panorama Deluxe.. Bila masuk jer.. mmg besar lah kan?? buka sliding door terus nampak laut.. best! dok lepak kat branda.. sampai la pukul 3 ptg.

Disebabkan aku ader appointment dgn Sales Manager kat hotel lobby, aku ajak hubby sekali.. selesai appointment, dia org bawak gi round 1 hotel termasuk villa yg baru dibuat under Nexus.. Lebih kurang inspection lah jugak.. inilah apart of kerja aku.. Hubby nak joint, aku ok jer.. Dia seronok sgt sbb berpeluang tgk bilik yg paling murah sampai lah bilik yg paling mahal.. bawak round pakai buggy mmg seronok lah..
Hubby tanya; "Mcm nie ker kerja awk kalau ader hotel inspection??" Iya lah.. sampai naik boring.. Settel near to 6 kot.. puas meronda, kami decide lepak kat bilik..
Dinner; Juju & Nazman dtg pick up kami.. Dia org bawak lah ke Seafood Restaurant..
Masa nie lah Nazman mengenalkan dgn "siput tarik".. for me, biasa jer.. sbb aku tak minat seafood pun.. hahaha... Balik dr dinner, kami enjoy view resort waktu malam.. round2 kejap, then balik bilik..

07Sep - Mmg kami tak nak kemana2.. tp aku dah kejut hubby bangun breakfast.. enjoy view pantai waktu pagi, then balik bilik.. disebabkan kenyang sgt, hubby tak nak lunch.. Dia berehat kat bilik, Resevation Manager pulak nak jumpa aku.. aku keluar ke lobby sekejap berdiscuss.. Selesai berdiscuss kami dibekalkan fillet o' fish.. aku mtk arrange ke bilik..





Petang, aku ajak hubby berkeliaran kat pantai sambil enjoy berbasikal.. ha yg nie seronok.. sbb basikal yg kami sewa tu basikal berkembar.. hubby lah yg sebenarnya kena berkayuh.. aku duduk jer kat belakang jer wpun kaki aku kat paddle.. sampai berpeluh hubby.. disebabkan kul 6 matahari dah terbenam,kami enjoy di resort sampai lah ke sunset.. enjoy the view, enjoy the suasana.. bergambar sana, bergambar sini.. sampai lah nak habis waktu maghrib, baru balik bilik.. one more suprised by the hotel.. honeymoon kek terletak atas meja berserta kad yg ditandatangani oleh Reservation Staff.. Sweet kan?? bersolat maghrib.. lepak kat bilik.. plan nak dinner dihotel, tp mata dah berat.. hubby pun tak nak makan, so kami simpan tenaga utk keesokan harinya..











08Sep - Hari terakhir di Nexus.. Kami breakfast awal.. dan terus check out.. Juju & Family pick up kami utk ke Kundasang! Pejalanan dr Nexus ke Kundasang mengambil ms 02jam.. Enjoy the view, naik bukit kan.. makan lama makin sejuk.. Free commentary drpd Nazman.. hahaha.. Lalu di Ranau, kami tak bergambar di Jambatan Tamparuli.. Banyak yg dah diperbaruhi.. 1st stop kami di The Pines Resort sbb Juju tak breakfast lg.. disebabkan kami dah kenyang, so kami temankan lah Juju sekeluarga makan.. Nice resort..sejuk & comel.. After 01 hr, proceed ke hotspring.. Juju & family enjoy mandi, kami berdua tergedik2 nak naik canopy walkway kat atas tu.. Bole tahan tinggi.. Ikut kan hubby dia nak berjalan sampai ke air terjun kat atas dan explore caves.. tak kuasa aku.. dgn pakaian yg tak sesuai gini, nak memanjat bukit lah bagai.. hentikanlah.. kalau nak visit gak, tunggu next trip package mendaki sekali..






Dah puas di hotspring, kami ke National Park.. Kabus tebal, so tak nampak Mount Kinabalu yg tinggi tu.. Sejuk.. Semua masih kenyang.. kami tak berhenti lunch pun.. Bergambar lah bagai, kami bertolak ke Kota Kinabalu..






Nazman drop us di Le Meridien Hotel. Check in diupgrade lagi ke Deluxe Seaview, masuk bilik.. Wow! Another suprised! Bouquet flower dalam bilik bersama petals.. Di bath tub pun penuh petals.. Enjoy sgt..!! Ting Tong! Door bell berbunyi, kami dapat 1plate chocolate.. tak sampai 10 min, door bell bunyi lagi.. Kali nie sparkling juice sampai.. Hubby so excited!


Lupa nak bg tau, hubby's cousin - Abg Man pun ader duduk di BKI.. Supprisingly, dia & family stay 01 night jugak di Le Meridien malam tu.. Bilik atas.. Sempat lepak ngan dia org kejap, kami balik ke bilik..Berehat sekejap, malam dinner berjanji lg dgn Juju.. Kali nie ke Restaurant Putri Hang Lipo, Restoran Abg Man. Kami enjoy the food.. sedap sgt.. Nazman & Juju lg lah enjoy kan.. sbb nya, br dia jumpa Restaurant yg food dia sama dekat semenanjung..Penuh meja.. Kenyang giler.. balik kami singgah di Kampung Air - Market yg jual bermcm2 cenderamata & cenderahati.. tgk2, survey2, then balik ke hotel.

Lepak kat bilik, Abg Man called ajak melepak.. mata dah berat, tp gagah kan jugak.. Hubby mmg lajulah kan.. jumpa teman seperjuangan.. tak de nya aku nak duduk bilik sorang2.. ikut lah melepak sampai kul 3 pg..

09Sep - Hari terakhir di BKI.. bangun pagi, breakfast.. enjoy BBF terus ke town.. membeli belah lah bagai.. berjalan kaki.. nie lah kelebihan duduk di Le Meredian. Di tengah bandar.. senang nak ke hulu ke hilir.. near to shopping complex la bagai.. Habis bershopping, balik ke hotel celebrate Issabella Birthday - Abg Man's the only daughter. After finished lepak kat bilik kejap sambil berkemas utk check out as my boss dah arrange pick up dr hotel pukul 1600hrs ke airport. Hubby suruh cancel.Abg Man pulak call to have lunch dekat restaurant dia lg. And dia akan hantar kami airport.



Habis lunch, keluar dgn Abg Man round2, pusing2 kejap then terus ke airport. Check in kan bagasi, Nazman, Juju & family sampai.. Assist us lg.. tak payah beratur la bagai..

Kami berlepas dr BKI kul 1830hrs sampai KUL about 2100hrs. Chik & Wani pick us up di Kuala Lumpur..

Satu kenangan yg paling indah disaat masih begelar PENGANTIN BARU, Alhamdulillah diberi rezeki utk merasai nikmat BERBULAN MADU..

***banyak lg gambar.. tak larat nak mendownload.. cukuplah tu kot..

Jutaan terima kasih officially to My Dear Boss, Juju & Nazman, Abg Man, Chik & Wani, Nexus & Le Meridien. ader rezeki, insyaallah sampai lg ke sana..

No comments:

Post a Comment

Pages

Mari Klik Klik Kengkawan..

KURUS! KURUS! KURUS!