My Nuffnang

When 2 Become 1

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 23, 2010

Iftar Bersama Family - 04 Ramadhan 1431

As Salam semua..

Baru berkesempatan nak mengupdate seperti yg dijanjikan ari tu.. kali nie Iftar & solat Maghrib berjemaah di rumah ayah & bonda aku..

Pagi2 kami dah keluar since hubby ader kelas kul 1000hrs. Pg tu aku sempat msk ofis fax itinerary utk guests aku.. Drop hubby kat Shah Alam, aku terus balik TSA..
Sampai rumah, yg aku tuju adalah Batrisyia.. Aku peluk2 dia.. aku cubit2 pipi dia.. padan muka..

About afternoon, since Fatin (future SIL) ader, aku ajak dia beli brg2.. aku malas nak drive.. Yaya pulak nak ikut.. abg aku yg sulung tu pulak br balik dr Labuan, banyak dia beli ikan2 fresh + ketam la bagai.. pergi beli barang2, sempat tepon hubby mtk dia msk cabonara utk appertizer bila dia sampai nanti..

Kul 3 aku dah start masak.. mak aku pulak nak berehat katanya.. nak tak nak aku masak lah jugak.. mak cuma tolong potong2 sayur jer.. bole?? Nasib baik hubby br ajar mcm mana nak msk steamed fish..! Since ader ikan2 tu dlm fridge, aku pun masaklah.. 3 ekor beb.. bedal.. sblm tu aku masak ketam masak lemak cili api.. nie mmg utk hubby la... sbbnya hubby mmg mesti ader lauk yg berkuah..

Kul 4 lebih, aku belum siap lg.. hubby habis kelas kul 5.. nasib baik my abah volunteer nak ambik menantu dia.. hubby sampai umah, terus masak cabonara.. manakala kerja aku dah hampir siap.. tinggal msk sayur jer..

Petang umah dah penuh dgn adik beradik aku.. seronok giler..! kakak ipar bwk mee bandung la bagai.. adik aku beli kuih muih.. mmg banyak lah juadah.. Compliment utk aku, sbb aku berjaya masak.. dan sedappppppp!!! ngeh ngeh ngeh.. (kembang kejap aku..)

Lepas berbuka, kami sekeluarga solat maghrib berjemaah.. Kali nie berimamkan my hubby.. penuh ruang depan..itulah istimewanya Ramadhamn Al Mubarak kan?? merapat kan lg ukhwah kekeluargaan...

No comments:

Post a Comment

Pages

Mari Klik Klik Kengkawan..

KURUS! KURUS! KURUS!