My Nuffnang

When 2 Become 1

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, February 9, 2012

Lawak yg tak Kelakar..

Hye semua..

Faham tak dgn tajuk diatas?
Ke buat2 tak faham? Heh!
Susah kan? Mulut orang nie tak bole ditutup.. kalau diSEPAK sekali pun, mungkin diam nya hanya seketika..Kang bila sakit tu dah hilang, lupa lah balik..! mula lah menempayankan mulut tu balik kan?
Haihhhh.. manusia.. manusia...

Melawak nie kalau spontaneous mmg kelakar.. kadang bole menjadikan orang gelak sampai bole berguling2 keluar rumah.. bergolek2 sampai ke padang..!  nak pulak ko tu mmg dilahirkan ada ciri2 menjadi pelawak mcm JOZAN tu,  maulah aku gelak sampai muntah kan? Tapi bila ko tak der pun sikit pun ciri2 pak lawak, dalam diri tu mmg tak der sifat2 ala2 Johan tu, makanya kalau sekali sekala ter spontan melawak, lawak ko tu mmg kelakar.. Tapi pulak kalau dari tahun lepas sampai ke semalam ko melawak benda yg sama, ia dah tak jd kelakar yea! Harap maklum! Meluat lg ada..!

Lu mmg pak lawak wahai, Johan!

Kadang2 aku tak paham dgn manusia sebegini.. bila bercakap mengalahkan cendiakawan..! Dialah paling bagus! paling sempurna! tp sedarkah mereka, kadang2 pertuturan mereka tu bole menyiat hati dan perasaan orang lain? Bukankah kita dituntut untuk bercakap baik sesama manusia? itu kan salah satu daripada tuntutan agama agung kita? 

Ker aku salah? uuhh.. mungkin aku terlampau sensitif? Mudah terasa dgn apa yg manusia2 itu ungkapkan? Salah tafsirkan antara gurauan dgn bukan guarauan? Bagaimana pulak kalau lawak yg sama itu seolah2 menggalakan sesuatu yg ke arah tidak elok dan tempiasnya terkena pada batang hidung aku? Haruskah menelan memakan hati supaya menjadi cancer? Lupakah mereka yg aku juga manusia biasa..? punya hati, punya perasaan? Aku bukannya patung barbie doll, bukan batu bata, bukan tiang seri, bukan kayu jati pun kannnnnnnnnnnnnnnnnnnn??  

ok, thanks! & babye!

Mode : Swing!

No comments:

Post a Comment

Pages

Mari Klik Klik Kengkawan..

KURUS! KURUS! KURUS!