My Nuffnang

When 2 Become 1

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, April 28, 2011

MAIN MASAK-MASAK

Hello semua, lg sekali entry tertangguh!
Aku sgt sibuk sampai tak sempat nak menghapdet.. nie pun mata dah pedas, tinggal nak jumpa bantal jer.. tapi gagah kan jugak..

Aktiviti main masak2 nie pada hari weekend 3 minggu lepas.. Hari Ahad, cuti dan kebetulan husband pun cuti.. Maka kesempatan nie diambil utk breakfast kat luar.. Yeah seawal 9 pagi aku ajak husband ke Ali Maju nak makan capati.. Harus dilayankan kehendak isteri.. heh! balik tu singgah umah SIL.. lepak kejap, sudden terfikir nak main masak2.. terus gi beli bahan2 nak masak + angkut anak buah ke rumah.. meriah sikit kalau dia org ada.. terus jemput adik beradik husband makan kat umah..

Menu adalah nasi ayam (nasi ayam lagi?? - itu jer yg bole menjamu org menu lain tak pas lg). Sementara aku masak, husband buat watermelon juice bersama nephews.. Suka benar dia org..

Uda brief nephews mcm mana nak buat..

Kids kena take turn nak blend melon

Bersungguh & excited kan??
Kelemahan bila aku masak is aku masih tak pandai nak budget makanan.. terlebih2 masaknya mcm org nak buat kenduri.. hehehe.. since food banyak, husband jemput kawan2 dia dtg makan kat umah.. dah tetiba jadi majlis makan2 yg tak dirancang kan?.. tp seronok lah.. ramai yg datang..!

Nak abis dah baru teringat nak hambik gambo
Tetamu
Tamu
Kalau ader rezeki lagi, insyaallah nak ajak org makan lagi.. Tunggu belajar masak menu baru.. hehehe..

No comments:

Post a Comment

Pages

Mari Klik Klik Kengkawan..

KURUS! KURUS! KURUS!