My Nuffnang

When 2 Become 1

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 5, 2011

AFF SUZUKI CUP 2010


As Salam semua..
Ini adalah unposted entry.. dah mentioned, bz sampai tak sempat nak post entry nie..

Hari Rabu sebelum tournament, husband sms tanya nak tgk bola tak?? Disebabkan aku bz dgn year end punya kerja sampai aku tak tau mana lawan mana.. I just tanya bila and he said for Sunday.. aku cuma OK kan.. (igt dia memain)..

Ohh.. sesungguhnya husband beli ticket betul2.. cuma husband kata, kita akan ke Bukit Jalil by scooter?? Biar betik laki aku nie.. Lama gila kot tak naik moto.. kalau ke kedai ker, ke umah MIL ker, ke pasar malam ker lain lah kot.. wpun tak jauh adalah setengah jam ride ke Bukit Jalil tu..

26th Dec husband bekerja, kul 6 dah sampai umah.. itu pun dia kata dah lambat.. aku yg hegeh2 bersiap.. sampai terjerit lah husband memanggil.. berkumpul dpn umah MIL kami bertolak ramai2.. Uihh, aku sorang jer pompuan.. Laki aku sorang jer yg bawak bini.. betapalah kan???

Menaiki moto ke Bukit Jalil, teringat ms zaman kegemilangan dan zaman bercinta di UiTM dulu..kehulu kehilir dgn scooter dia! ke kelas berambik berhantar.. hahaha.. 1 faculty tau, itu scooter tunggu sapa.. ?? pg makan, tgk wayang, jalan2 semua dgn scooter tu.. cuma last semester jer dia dah bawak keta.. as husband penjaga barang yg baik, scooter tu masih bertahan sampai skrg.. aku rs adalah 10 tahun..bagus kan??

ok, berbalik kepada citer bola.. sampai di bukit jalil, husband tgg cousin sbb nak hand over ticket.. kawan2 yg lain dah menuju ke parking.. suprisingly, no coverage at all dekat stadium tu.. tak kira lah CELCOM ker MAXIS ker.. hampeh.. (sbb penuh sgt dgn manusia kot) so kita org dah terpisah dr kawan2 yg lain.. bila dah sampai di pintu masuk, nasib baik dah ada coverage, jumpa cousin and adik husband.. ketika itu stadium sgt penuh dgn umat manusia..!! ya ampun, ada ke seat nie..??

kami berasak2 masuk ke stadium.!sungguh ramai giler.. naik ke tingkat 3, bila dah sampai no seats!! nak masuk pun tak bole.. terlampau ramai org, sampai husband mtk aku peluk dia dr belakang supaya tak tertinggal.. jgn harap lah dgn berpegangan tangan.. sure tercicir!! (di kala ini aku teringat sesuatu yg didalam perut aku, tp aku diamkan diri..tak mau fikir yg bukan2..)akhirnya kami turun kebawah semula, sampai lah game dah start kami masih tak dapat seats.. aku dah mcm fed up la kan, dah ajak husband tgk bola kat kedai mamak.,!!

Kami hanya berjaya duduk bila break time.. tu pun kena panjat lah bagai.. seksa!! (selalu tgk bola, tak de lah seseksa ini..!!) sikit hangin.. tp ikutkan jugak suami yg sgt excited.. Al-Hamdulillah, sgt berbaloi bila Malaysia menjaringkan 3 gol pd separuh masa kedua!! terlompat2 husband kesukaan!! sampai peluk nak timang aku lah.. (mcm larat je kan???)

Itulah bezanya tgk bola di stadium & di rumah atau di kedai mamak.. bole dpat rs kehangatan kemenangan!! sbb semua rakyat malaysia ketika itu bersatu hati dgn semangat satu pasukan!!

5 minit sebelum waktu perlawanan tamat, kami dah keluar.. tak nak berasak2 lagi..
Al Hamdulillah pukul 2230hrs dah sampai TBR, singgah dinner br balik.. aku kerja keesokkan hr nya..

No comments:

Post a Comment

Pages

Mari Klik Klik Kengkawan..

KURUS! KURUS! KURUS!